No Problem

V konceptu STEAKGRILL® nemáme problémy ale úkoly. Žádný úkol není nesplnitelný musíme však vědět jak na něj, neboli že musíme mít potřebný know how, potřebnou sebedůvěru a potřebný drive. Nemohu o sobě říci, že bych neměl sebedůvěru, ale přesto jsem kdysi viděl problémy tam kde žádné vlastně nebyly.

Nicméně v Americe jsem se od jedné servírky jednoho dne naučil, že to co jsem viděl jako problém jsou vlastně chalenges, neboli úkoly.

Jmenovala se Linda a přijal jsem ji jen proto, že na mně udělala dobrý dojem tím, že se stále usmívala.

Linda nebyla vyučená, natožpak aby byla absolventkou nějaké věhlasné české hotelové školy, ale přesto byla ta nejlepší servírka se kterou jsem kdy poznal a nemusím vám asi říkat, že během mé 60 leté mezinárodní praxe jsem jich poznal hezkou řádku.

Linda se od rána do večera usmívala, byla oblíbená u hostů, a přesto, že než u mě nastoupila o pohostinství nic nevěděla, dělala vše ochotně a na každý nový úkol řekla: „No problem“, což abych řekl pravdu, mně někdy až zaráželo.

Po nějakém čase, kdy už jsem Lindu dobře znal a věděl o ni téměř všechno, jsem to již nevydržel a musel jsem se Lindy zeptat, v čem je tajemství jejího kladného přístupu i k situacím, které jsem já považoval za problémové.

Řekl jsem Lindě, že vím že je rozvedená, že má dvě malé děti a každé s jiným tatínkem, že byla kdysi na drogách, že ji vyhodili z bytu protože dlužila za půl roku nájemné a že je v hrozném podnájmu, že ji vzali auto protože neplatila splátky, že ji nikdo nedá kreditní kartu, a že má zřejmě ještě celou řadu problémů o kterých možná neví ani ona sama.

Načež mi Linda řekla něco co nikdy nezapomenu a co jsem vlastně převzal jako mé krédo.

Linda mi řekla, že to co já vidím jako problémy pro ni vlastně problémy nejsou, protože to je bohužel skutečnost ve které žije.

Linda mi ale řekla, že si uvědomila, že takto dále žít nemůže a proto že na každý zdánlivý problém se musí dívat jako na úkol který musí vyřešit.

  • Autor: Michael Klíma
  • Datum vytvoření: 16. června 2009

Příbuzné články


    No Problem
16. června 2009
případová studie
No Problem
V konceptu STEAKGRILL® nemáme problémy ale úkoly. Žádný úkol není nesplnitelný musíme však vědět jak na něj, neboli že musíme mít potřebný know how, potřebnou sebedůvěru a potřebný drive. Nemohu o sobě říci, že bych neměl sebedůvěru, ale přesto jsem kdysi viděl problémy tam kde žádné vlastně nebyly.
No Problem , /no_problem

    Krátký a dlouhý týden 2
9. září 2007
případová studie
Krátký a dlouhý týden 2
Již jsem si myslel, že se na ten můj přípěvek nikdo neozve a pokud ano, tak jenom někdo kdo by mi řekl, že nemám pravdu.
Krátký a dlouhý týden 2 , /kratky_a_dlouhy_tyden_2

    Zlepšení úrovně pohostinství
17. srpna 2007
případová studie
Zlepšení úrovně pohostinství
Na stránkách http://labuznik.com jsem si v sekci MIMO MÍSU přečetl velice zajímavý příspěvek PONĚKUD ZAJÍMAVÝ DOTAZ öd glema, což nejspíše není jméno, protože je to psáno malým písmenem, který je ale svým způsobem velice zajímavý a proto vám ho tady přidávám v plném znění včetně několika reakcí které nejsou v nějakém logickém sledu, ale které přesto jsou také velice zajímavé protože jak to vypadá tak teď se konečně to české pohostisntví zlepší.
Zlepšení úrovně pohostinství , /uroven_pohostinstvi

    Neznalost a ignorance
5. října 2006
případová studie
Neznalost a ignorance
Vložil jsem tento příspěvek do oddělení případové studie, ale je to spíše konstatování smutné skutečnosti. S neznalostí a ignorantstvím se setkáte po celém světě a Česká a Slovenská republika nejsou výjimkou.
Neznalost a ignorance , /neznalost_a_ignorance

    Základní povinnosti obsluhy
22. srpna 2006
případová studie
Základní povinnosti obsluhy
Pracuji v současné době na podnikovém manuálu pro jednu restauraci v Česku. V daném okamžiku pracuji na základních povinnostech obsluhy a napadlo mně že stať kterou jsem právě dokončil by mohla zajímat i studenty Hostovky protože by se z ní také poučili a proto vám tuto část přikládám.
Základní povinnosti obsluhy , /povinnosti_obsluhy

    Krátký a dlouhý týden
18. června 2006
případová studie
Krátký a dlouhý týden
Hostovka jak název napovídá je v zásadě určena hostům nebo těm kteří se sofistikovanými hosty chtějí stát. Při této snaze se ale nevyhneme nutnosti porozumět tomu jak některé věci v tom našem pohostinství fungují.
Krátký a dlouhý týden , /kratky_a_dlouhy_tyden

Nová elektronická kniha

Chystáme se vydat e-book se články tohoto webu. Získáte tím všechny články autora do své oblíbené čtečky. Koupí e-booku navíc podpoříte další rozvoj tohoto webu.

  1. E-book pro všechny druhy čteček plus formát PDF.
  2. Automatické aktualizace a přidávání nových článků!
  3. Zajímá Vás e-book?
^