Host
Host je prostě někdo, bez koho pohostinství nemůže vůbec existovat, ale někteří čeští i slovenští hoteliéři a restauratéři si tuto skutečnoat neuvědomují.
Když řeknu "Host" psáno velkým písmenem, tak nemám na mysli hosty o kterých se říká: "Host do domu, klacek do ruky", nebo že: "Host a ryba třetí den páchne", přičemž někdo dodává, že příbuzný páchne již druhý den.
Mám na mysli hosty kteří naopak "páchnou" pokud v hotelu nestráví alespoň ty tři dny, které každý hotel potřebuje k tomu, aby ukazatele jeho aktivního cestovního ruchu k něčemu vypadaly.
Už vás někdy napadlo, že mnohý cizinec se v české či slovenské republice již nikdy neukáže bez ohledu na to, zda byl spokojený nebo ne protože to k nám prostě má daleko?
Nemůžete přeci být tak naivní, abyste si mysleli, že všichni turisté k nám jezdí za krásami Prahy, Českého Krumlova nebo za našimi hrady a zámky, ya tanci těch ogarů s děvuchami, případně za přírodními krásami.
Odečtěte si ze všech těch statistik o incomming turismu některé ty naše bohatších "západní" příbuzné kteří o Češích nebo o Slovácích nic kloudného neřeknou a kteří, protože to k nám mají blízko, k nám jezdí častěji, ale jen za laciným jídlem, žrádlem pro psy, natankovat si auto, nebo za lacinýma holkama a pod.,a kteří pak hned peláší domů protože české hotely jsou pro ně u nás drahé (což je to jedniné v čem mají pravdu).
Odečtětě si všechny ty baťůžkáře a "turisty" kteří si doma častou návštěvu restaurací nemohou dovolit a uvidíte, že to s tím naším "západním" incomming rurismem není tak horké. (Ještě že máme dnes ty turisty z Východu.)
Nicméně hoteliérům a restauratérům by mělo záležet na tom, co hosté o svých zkušenostech říkají když se vrátí domů.
HOST MÁ VŽDYCKY PRAVDU!
Říká se, že je to výrok který prvně vyslovil ELLSWORTH M. STATLER, americký hoteliér a zakladatel prvního amerického hotelového řetězce Holiday Inn.
Zda Statler byl skutečně první kdo toto řekl není dokázáno a také to není podstatné. Podstatné je, že s tímto výrokem každý pracovník v hotelovém a restauračním průmyslu musí souhlasit.
Já s tímto výrokem také souhlasím, ale trochu jsem ho doplnil tím, že:
"Host má vžycky pravdu, ale jenom pokud je host."
Po více než 60 leté praxi, musím ale bohužel říci, že:
"Ne každý kdo chodí do restauračních podniků je host v tom pravém slova smyslu."
Když řeknu "Host", tak také nemám na mysli jen ty zahraniční hosty o kterých si někteří naši podnikatelé myslí, že jsou záchranou jak českého nebo slovenského pohostinství.
Mám na mysli i naše domácí Hosty, tj. naše "příbuzné", kterých si musíme vážit možná více než těch "cizinců".
Nakonec dnes naše tržby také již nerozdělujeme na tržby ve valutách a na tržby v korunách, a po vstupu do ES "cizinci" pro nás budou jen hosté přicházející ze zámoří.
Host je každý kdo přijde do ubytovacích a stravovacích zařízení ve kterých mu za jeho peníze provozovatel poskytneme jídlo, pití, služby a prostředí lepší než má eventuálně doma. M. Klima
K tomu bych ale ještě měl dodat, že dobrý host je takový který zná práva hosta, který z naši restaurace odchází spokojený a který se do ni eventuálně vrátí.
V tomto smyslu se tudíž opět ukazuje raison d' être Hostovky která vychová sofistikované studenty (hosty), kteří budou vědět co jim za jejich peníze patří a kteří si v Česku a na Slovensku vynutí respekt a uznání všech provozovatelů pohostintví.
- Líbil se Vám tento článek?
Příbuzné články
- 29. září 2011
- restaurace a servis
- Service charge
- V oddělení otázek mi jeden čtenář položil velice zajímavou otázku co je servis charge, kterou se zabývají odborníci v pohostinství téměř na celém světě, a kterou se ještě nikomu nepodařilo vyřešit.
- Service charge , /service_charge
- 12. února 2008
- restaurace a servis
- Práva hosta
- Výňatek z manuálu Servisu konceptu STEAKGRILL. Ochranu hosta povinnosti podnikatele a práva hosta specifikuje, zákon na ochranu spotřebitele ale dá se to vyjádřit našim sloganem:
- Práva hosta , /prava_hosta
- 18. ledna 2008
- restaurace a servis
- Dress Code
- Na stránkách www.gastronews.cz, které jsou považovány za jakési odborné stránky v oboru pohostinství, v červnu 2006 proběhla diskuse na základě otázky pana Borůvky zda vedoucí restauace má právo požadovat od zaměsnance v kuchyni aby nosil ponožky. □
- Dress Code , /dress_code
- 4. ledna 2008
- restaurace a servis
- Split Checks
- Říká se tomu také individual checks, a česky se tomu říká indviduální účtenky.
- Split Checks , /split_checks
- 2. ledna 2008
- restaurace a servis
- Raison d´etre Steakgrillu
- For immediate release! Raison d´etre nového českého restauračního konceptu STEAKGRILL©
- Raison d´etre Steakgrillu , /raison_detre_steakgrillu
- 5. července 2007
- restaurace a servis
- Používání klubových talířů
- Klubové talíře jsou velké, kulaté ozdobné porcelánové, kovové, stříbrné, nebo dokonce i dřevěné talíře o průměru 30 až 33 cm. Dávají se na každé místo u stolu místo prostírání. Klubové talíře pocházejí z anglického base plates nebo service plates a ve světě jsou známy jako Platzteller (německy) anebo také Assiette de présentation (francouzsky).
- Používání klubových talířů , /klubove_talire
- Zobrazit články podle štítku
- Amerika Česká republika co-kdy-kde etika etnické kuchyně Francie gastronomie historka hygiena a sanitace jídla a jídelní lístky kdo-kdy-kde koho se to týká konzulting kuchyňské techniky nápoje o čem se mluví o čem se nemluví omáčka pohostinství polévky případová studie recept restaurace a servis ubytování zbožíznalství životopis
Nová elektronická kniha
Chystáme se vydat e-book se články tohoto webu. Získáte tím všechny články autora do své oblíbené čtečky. Koupí e-booku navíc podpoříte další rozvoj tohoto webu.
- E-book pro všechny druhy čteček plus formát PDF.
- Automatické aktualizace a přidávání nových článků!
- Zajímá Vás e-book?