Univerzita pro hosty restaurací

Snahou Hostovky je zvýšit uvědomění našich hostů v tom, co jim patří a jak by se měli v restauraci chovat, aby se nedostávali do trapných situací. Takto vzdělaní hosté si u zaměstnanců v pohostinství získají daleko větší respekt.


      Michael Dobromil Klímaiživotopis
Michael Dobromil Klímaiživotopis
i 23. června 1928 až i 15. října 2011
Zakladatel konceptu STEAKGRILL®, autor článků na Hostovce. Od poloviny roku 2018 vzniká tento web jako modernizace a revize ipůvodního webu Hostovky.
Brzy do postele, brzy vstát, propagovat se a tvrdě pracovat!
Životní krédo Mikea z originálního Early to bed, early to rise, work like hell and advertise!

Seznam článků ietika


    Názvy jídel 3
25. prosince 2009
ietika
Názvy jídel 3
Mezinárodní gastronomie není taková džungle za jakou si ji představuje vedení restaurace STOLETÍ v Praze, údajně jedna z nejlepších pražských restaurací, což nemohu posoudit, protože jsem tam nebyl, a tak musím jen dát na co o ni píše Laura Baranik ve svém článku pro Lidové noviny.
Názvy jídel 3 , /nazvy_jidel_3

    Co mi vadí na M. D. Rettigové
5. listopadu 2009
ietika
Co mi vadí na M. D. Rettigové
Na to se mně totiž již několik lidí zeptalo a já kolem té Dobromily Rettigové tncuji jako kolem horké kaše a stále mně cosi říká, abych se o tom už nezmiňoval, protože já mám už takhle dost nepřátel a teď si udělám nepřátele ze všech těch „gastronomů“ kteří Magdalenu uctívají.
Co mi vadí na M. D. Rettigové , /md_retigova

    Etika
28. ledna 2008
ietika
Etika
Na stránkách www.gastronews.cz dne 25.1.2008 na téma NÍZKÁ ÚROVEŇ ŠKOLSTVÍ, jistý Fred položil následujicí otázku:"Je to těžké najít na gastronews.cz vůbec nějaké kontakty, jediný jsem našel na pana Řezáče. Tak se ptám, zda-li je možno se nějak spojit s panem Klímou na těchto stránkách a jak se například zakládá nové diskusní téma. Děkuji Fred".
Etika , /etika

    Přání a stížnosti
27. října 2007
ietika
Přání a stížnosti
Stěžovatelé v pohostinství jsou různí. Někteří chroničtí stěžovatelé si stěžují vždycky, všude a na všechno. Již jsem se několikrát zmínil o rčení, že host má vždycky pravdu které jsem ale doplnil tím, že host má sice pravdu, ale jen pokud je to host.
Přání a stížnosti , /kniha_prani_a_stiznosti

    Co je správné a co ne
8. července 2006
ietika
Co je správné a co ne
Kolem roku 1958, Hotelový a cateringový institut Velké Británie se rozhodl stanovit jednou provždy zásady toho co je správné a co ne v gastronomickém světě. Dvanáct vysoce kvalifikovaných kuchařů bylo jmenováno do komise která měla vypracovat jakýsi Kuchařský Kodex.
Co je správné a co ne , /spravne_spatne

    Bonbóny pro osvěžení dechu po jídle
22. května 2006
ietika
Bonbóny pro osvěžení dechu po jídle
Bonbóny pro osvěžení dechu po jídle (anglicky after dinner mints) jsou víceméně americký vynález. Mají za úkol osvěžit ústa, a to obzvláště po jídlech s výraznou chutí. Můžete na ně narazit nejenom v restauracích, ale často i v amerických a francouzských domácnostech, kde se tento zvyk stále drží.
Bonbóny pro osvěžení dechu po jídle , /mentolky_po_jidle

    Párátka na hraně etikety
20. července 2005
ietikaipárátko
Párátka na hraně etikety
Anglický výraz pro párátko toothpick, napovídá, že je to něco, čím by se člověk měl šťourat v zubech. Proto by se mu mělo říkat spíše šťourátko než párátko.
Párátka na hraně etikety , /paratka

FAQ

n/a

Nová elektronická kniha

Chystáme se vydat e-book se články tohoto webu. Získáte tím všechny články autora do své oblíbené čtečky. Koupí e-booku navíc podpoříte další rozvoj tohoto webu.

  1. iE-book pro všechny druhy čteček plus formát PDF.
  2. iAutomatické aktualizace a přidávání nových článků!
  3. iZajímá Vás e-book?